Helvetesdagar

Igår och idag var riktigt jobbiga dagar på repan ska jag säga er. Igår var det dagen efter ankomst och alla ville ha Skipass eller ville klaga på nått som var fel eller inte fungerade i boendet. Det var så att man nästan hade en telefonlur vid örat stup i ett.

Jag hade i söndags råkat ut för att ta en familj som ja skulle försöka ordna rätt Skipass till, de hade fått dem hemskickade men det var 7 st och de var bara 4 st som de skulle ha, de andra 3 var det ingen som skulle ha. Tilläggas bör att de var danskar. Det blev så struligt att jag skulle strunta i de korten och göra helt nya som de skulle få betala tills vidare, och sedan skulle de komma tillbaka på tisdag sa jag till dem för de på bokningsekonomin skulle fixa med återbetlaningen. Så kom de idag och vi hade då fått ett mail från ekonomin där det stod att jag skulle ta deras kontouppgifter för att sedan de skulle kunna föra över pengarna, men då ville de GÄRNA se först hur mkt det skulle få tillbaka och sedan GÄRNA ha pengarna i handen eller överförda på kortet direkt. Jag sa att det gör vi inte. Det roliga var sedan, eller tragiska kanske, att jävla ekonomiavdelningen ju hade stängt för dagen när jag skulle ringa dem, lyckliga jag....inte. Så jag försökte få dem att fatta att jag då skulle ha ett så kallat IBAN nr och ett swift nr och sedan deras konto nr eftersom de inte var svenskar, men de påstod att de hade de minsann inget för de har de då inte uppgivit någon gång förut. Det gick så långt att de blev så upprörda att de svor åt mig på danska, kraefedermig..typ fan i mej eller nått sånt. Jag försökte säga att jag kunde personligen se till att pengarna skulle komma in. Då tittade hon ner på min namnbricka bara och stirrade typ. Sen menade de att detta ju tog sådan tid att det förstörde deras dag och de ville ut i backen igen. De frågade när vi stängde och jag sa kl 21, ja ha är du kvar då, ja sa ja. Då kommer vi tillbaka och så ska du ha löst detta, menade de på. Fy fan vad jag var nära att börja gråa när de hade gått. Jag satte mig på back-office för att försöka reda ut det, men då kom Stina till undsättning och fixade det, pust.
Sen gick jag och käkade tårta som vi fått från JeHab och sen gick jag in till lunchrummet och lapade i mig den. Då kom ena Teliakillen! Den söte! Vi började snacka och jag vräkte ur mig allt som hade hänt, det var skönt att snacka av sig lite, han tycke nog lite synd om mig, hehe. Vi snackade om lite allt möjligt i en dryg halvtimme iallafall. Så nu är man ju lite tjenis med honom hahaha!

Så dagen idag har inte varit den bästa, men kvällen slutade iallafall skänt. Det var julmys på Fäbo, med Sofia, Eva och Niklas. Imorn efter jobbet och Kalle är det julbord på FOOD!

Ska bli trevligt!

GOD JUL alla mina vänner som läser detta, saknar er!
Mwaaah!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag säger ju att det är nåt fel på danskar...

2008-12-28 @ 23:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0