Första dagen på Snöcentret



Inte så roligt väder imorse

Vaknade redan kl 4 imorse och trodde jag va försenad, men som tur var så kunde jag ju sova flera timmar till.

Vi skulle vara vid "repan" kl 9 för gemensam frukost, så jag och min sambo Petra åkte min bil bort dit.
Sen träffade vi de andra som ska jobba på repan som det ju heter här då.
Fick en rundvandring i huset där repan ligger, sen fick vi komma ner på lagret, där vi fick kläder! Det var det roligaste på hela dagen tror jag! Jacka, softshell jacka, thermobyxor, mössa, pannband, och några tröjor att ha på jobbet i repan. Dock var det ju lite bökigt att prova kläderna, pendlade mellan XS eller S i storlek, men landade på S i jackorna och XS i byxorna, jag menar är man en tvärhand hög så kan man ju inte har så långa byxor liksom.

Sedan skulle vi ut och gå, nästan hela vägen bort till vårt boende, till Wasastugan, där det fanns grejer man kunde hämta om man behövde typ glödlampor eller annat till personalboendet.
Det blåste rätt bra och snöade lite, eller bara yrde snö kanske, vem kunde se skillnad liksom.
På hemvägen var det iallafall medvind så då var det lättare att gå.

Sedan var det lunch och efter det blev det lite mer insikt innanför receptionen. Sedan efter det blev det lite fika och sen fick vi sluta dagen, för de tyckre väl att vi hade mycket att smälta efter dagen.

Jag och Petra drog till ICA och hon handlade lite mat, sen rullande vi hem till vårt "casa" 37:an.

Nu har jag hävt i mig lite mackor med tonfisk och majonnäs, mums, sitter nu och mumsar lite lätt på chips, inte bra med tanke på att jag ju hade lovat mig själv att träna när jag kom upp hit, eftersom man har gratis träningskort på S.A.T.S.

Well, får ta tag i det nästa vecka kanske, hehe.

Pussis//Sashis



Vi är så heta i våra nya ställ



Jackan




Thermobrallor



Softshell



Mysse och pannis



Jag med jobbkläder på




Ja, där har vi då mitt P-leg, scary

Kommentarer
Postat av: Lindchen

Hej du! Va kul att du skaffat blogg så man kan se vad du har för dig i fjällen. Blir sååå sugen på att komma o hälsa på dig när man vet att du är där. Hoppas verkligen att vi kan bestämma nån helg sen efter jul o nyår. Hörs o ses! Många många kramar

2008-11-25 @ 19:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0