Nyår på Lindvallen

På nyårsafton jobbade jag, men inte på vanliga repan utan på Sälenstugan. Det var en del som var sjuka så det fick omorganiseras lite i schemat. Så jag fick hoppa in där borta istället. Började vid 9 och skulle egentligen bara vara där till lunch, men jag fick stanna kvar till stängning. Det var jag och Anna på Fäbovägen som jobbade, sedan kom det även en som heter Lisbeth, och jobbade ett par timmar mitt på dagen.

Det var ganska annorlunda jobb jämfört med repan på Snö, man satt mycket och det kom inte hemskt många gäster om man säger så. Men mot slutet av dagen rullade det på och folk ringde om diverse saker. Skulle ju stängt och gått vid kvart över 5 enligt schemat men vi var kvar till 10 i 6. Sen var det bara att gå hem fort som bara den för att duscha och svira om till nyårsstass.

Sen bar det av mot Fäbo där det var uppdukat mat, otroligt gott! God mat och gott sällskap då kommer man långt.
Vi satt där och drack och snackade lite skräp, sen blev det Lips på XboX, grymt skoj. Sen skulle det liras Guitarhero också.



Jag i nyårsstass




Sofia och Sandra kör Lips



Alex och Johannes kör Guitarhero

Vid ca halv 12 drog vi oss till Gustavbacken för att se fackelåket som skidlärarna skulle göra och sen var det fyrverkerier. Vid 12-slaget poppade jag min skumpa och körde lite brat-stuk och sprutade lite också, men drack mest av det ändå.



Fackelslalom i Gustavbacken

Efter det gled vi in på Gustav Grill och Bar och satt där och tjötade med lite folk ett tag. Och sen lallade vi hem till Fäbo en sväng ingen. Lite drama och så vidare men det löste sig. Jag skulle försöka få tag i min sambo Jimmi för att kunna komma in i vårt simpla hem, då vi har chipskortsnycklar och jag hade lämnat mitt i väskan hemma. Fick tag i han och kom visst på fest då. Snackade med en skön holländare ett tag. Sen blev det fasen att gå hem och nana kudden. Men det satt några skumma filurer i vår soffa när vi kom hem. Tydligen några av Jessicas kompisar. De satt och väntade på taxi tror jag. Det var lite fascinerade av det drama som pågick i vårt hus...eller det drama som det TRODDE pågick. Varför tror många att jag och Jimmi är tillsammans, det kan jag för mitt liv inte förstå,. Mycket knepigt.

Nu ska jag ladda upp lite bilder sen är det dags för mig att städa huset, det är fasen min tur nu. Blev lite mycket popcorn på golvet efter nyår. Ledig idag också så det är ju skönt. Snackade förresten med Telia-killen igår på lunchen, om hur våra nyår var.

Nu är det dags att avsluta, ha det fint! PUSS SASHI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0