Första utgång på fjället

Fredagen jobbade jag till halv 10, men eftersom vi hade varit effektiva och gjort nästan allt som skulle göras innan stängning så kom jag hem ca 10 över 9. Hann inte ens öppna dörren hemma, för där stod Jimmi med en öl i handen och Petra var redo för fest och de undrade om jag skulle hänga på. Ja visst sa jag och bytte om lite snabbt, sen blev det lite blanda dricka, jag hade bara sprit och sånt så jag tog av den polska drickan och blandade med apelsinläsk. Stegade sedan kanske 8 steg från vårt hus, förfesten var nämligen i huset bredvid.

Där var det lite kända ansikten, och några man inte sett förut. Satt där en timme och drack, kände efter jag druckit en del av mitt att kvällen kanske skulle bli lite svajig. Sedan blev det taxi för hela gruppen partyfolk till HC. När vi kom dit var det inte så mycket folk där, men det kom fler och fler. Svindyrt var det att gå in, tyckte jag iallafall eftersom jag bara hade 170 kr med mig i kontanter. 140 kr inträde och sedan en tjuga för att hänga i jackan, så jag hade bara 10 kronor kvar efter det. Men jag hade ju mitt kort som tur var.

Vi dansade på och drack men inte så farligt mycket tyckte jag. Jag har för mig om att jag bara drack en shot av nått slag som var grön, säkert en äppelshot, och sen 2 öl.

Sed var det uppträdande, Adam Tensta! WÖW! "That's my cool...."
Fan så bra! Rockade loss där bland folket.

Sedan efter det när vi stod och dansade så är det någon som blir puttad och ramlar på mig och Petra, och Petra får en massa öl över sig, och jag får lite jag med, han som ramlar frågar om jag är ok för han knockade mig lite i skallen. Jag tar mig för pannan och säger ja då jag är ok. När jag tar bort handen ser jag...nej det är jag inte alls, jag blöder ju!
Då måste hans glas ha träffat mig vid näsroten precis mellan ögonen, och jag får ett en centimeter långt jack där. Snyggt!

Vi går till toan för att torka lite blod och sen dras jag iväg bort till en av vakterna som tejpar mitt sår! Tack du snälla vakt!

Efter det blev det lite mer dans på dansgolvet, och jag fann nån karl, nej pojke, född 89 tydligen ( varför ska de alltid vara så unga för) och denna manliga figur var ifrån Vimmerby. Haha här kommer man upp hit och så träffar man en som bor nästgårds hemma typ. Anyway. Han var väl lite söt. Lär se honom igen eftersom har jobbar på lite grejer nere i huset där receptionen finns, och på tisdag är det julbord för fastighet/logi personal då lär han väl vara med också.

Sedan verkar festen vara slut, och vi börjar dra oss ut. Vi var fasen de sista som fick taxi från det stället. Stod där ett jäkla tag innan det kom någon.

Men tillslut så kom vi hem. Klockan var ganska mycket, kanske 4 halv 5 på morgonen.

Dagen efter skulle jag och Eva sticka till Mora och shoppa lite, dock var jag inte allt för piggelin för det, men det blev Mora iallafall tillslut. Eva fick köra dit, så jag sov lite i bilen. Det blev lite inhandlingar iallafall. Men det var jobbigt väder och väglag både dit och hem. Men vi klarade oss.

Nu imorse när jag vaknade upp och tittade ut hade det snöat en del och det snöar ännu. Mysigt! Dock är Anton ganska översnöad nu, så jag får borsta av honom innan jobbet ieftermiddag. Det blir jobb 14-21.30

Nu ska jag kanske ta aoch gå upp och göra mig iordning för dagens prövningar.

Pussis//Sashi



Jag och Petra på HC



Mitt jack





Adam Tensta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0