Lindvallen-beware, Sasha is here!

Vaknade kl 06, styrde och ställde och packade in alla mina saker i bilen, men man fick ju se till att inte breda ut sig för mycket, Eva skulle ju få plats med alla sina saker och väskor också.
Sa hejdå till pappa och mamma och sen rullade jag vid kl 8. Hämtade upp Eva ca 20 i 9, och just då så började det falla lite kornsnö, perfekt-NOT när man ska köra bil en massa timmar. Sedan började det falla mycket snö, men det var bara en liten stund, sedan slutade det och vädret var fint.
Blev ju att turas om att köra, det var ju skönt så man slapp köra hela tiden. Stannade till i Lindesberg och käkade en god god pizza, sedan rullade vi vidare.

Kollade upp nätet på datorn i bilen och det gick fint det också. Kollade in på eniro hur vi skulle köra och det stod det var närmare att ta vägen via Mora, så så blev det. Kanske lite stuligt men men, klockan den gick och vi körde och körde.
Så plötsligt var man i Sälen och skulle ta av i rondellen mot SÄLENFJÄLLEN! Och första avtagsvägen var mot Lindvallen, yey!

Precis när vi hade parkerat vid Snöcentret så kom en bil och det var Gunilla, kvinnan som skulle träffa oss och guida oss till våra boenden. Först rullande vi bort till Evas ställe, mysigt, lite 60-70-tal över det hela. De skulle bo 8 pers i det huset så de hade ju typ 2 kyl o 2 frys.
Sen kom vi bort till mig. 2 pers som redan bodde där, en kille o en tjej. Skåning och Söderhamnare. Lär nog känna den, verkar helt ok. Kommer en tjej till imorgon tydligen så vi blir 3 tjejer och en kille. De som är här nu säsongade förra året tydligen, så de kan stället antar jag. Jag är värsta newbien, hoppas hon som kommer imorn är det också då.

Eva och jag ska bort till gästcentret och hämta personalleg imorn, och kolla över området lite. Får bli att få med sig kameran givetvis, men vet inte om jag kanske skulle ta med båda två för jag glömde visst min NIKON-laddare hemma på rumsgolvet, va fan gjorde den där, trodde den var med i kameraväskan men tydligen inte då. Mor o far får posta den när jag vet adressen hit.

Gud vad trött jag är nu, kommer nog sova som ett litet barn inatt.

Fan, har massor att packa upp nu, jag har bara bäddad sängen än, och packat upp datorn givetvis;)!
Får väl gå in på mitt rum snart och packa upp lite, gud så segt.

Ja då vet ni att jag överlevt resan upp, nu är det bara söndagen kvar sedan börjar äventyret!

Love ya all, mwaah mwaah//Sashi

Eva och jag stannade till i Brickebacken Örebro

Eva och jag stannade i Örebro/Brickebacken

Jag försöker mig på en gangster-pose

Försöker mig på nått..

Åkte igenom..

For genom Leksand

och tradig väg...

Tradigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0