Ruggigt jobbig dag

När jag gick till jobbet idag vid kvart i 12 så tänkte jag "hoppas att det inte blir en jävlig dag". Men ack vad jag skulle ha rätt om det jävliga, att det blev jävligt. Dagen rullade på bra när jag började, men sen vid runt kl 3-halv 4 kom en dansk (förstås!) familj som hade fått inbrott i bilen och nästan alla deras liftkort hade blivit stulna, så jag fick gå in på datorn ock fixa nya eftersom de hade bokat på nätet fanns deras skipass nr där på deras bokning och jag kunde göra nya.  Men jag var ju tvungen att ha allas födelsedatum och namn på korten och det tog en bra stund men blev till slut klar, då hade jag gjort nya kort till 10 st pers.(pust och stön).

Då var jag allt lite skakig och hade nog lite lågt  blodsocker så jag gick till McD och köpte käk och sen mumsade jag i mig det lite snabbt, tog bara en halvtimmes lunch för tänkte att det nog skulle behövas folk ute i repan när 16.00-incheckingen var. Jag stod dock vid Skipasskassan hela tiden och checkade in in folk förens runt kl 18-19 nångång. Det kom fortfarande då massor med folk och checkade in. Jag ordnade även kompensation till 3 st gäster på ca en timme, pga ostädad stuga. 2 hade verkligen ingenting städat och den tredje hade upplevt att det var dåligt städat och äckligt lite här och var. Jag orkade inte argumentera utan fixade komp. till dem. Alla nappade på bowling när jag nämnde det, så de blev ju näjda över det iallafall!

När man jobbar med Grethe brukar det alltid vara hon som fixar huvudkassan och att de som är kvar att checka in blir utlagda i lådan där ute och hon brukar fixa det runt kl 19. Men med tanke på allt vi hade att göra idag/ikväll så började inte hon med det för ens kl halv 9 ungefär. Och ingen av skipass-kassorna var gjorde när vi stängde vid kl 21. Jag skulle sluta vid 21, men jag kände inte att jag kunde gå, för då hade Alexander fått sitta med de 3 kassorna + skidskolekassan själv och Grethe att göra huvudkassan. Så jag, lojal som jag är, stannade kvar och räknade en av kassorna, för Alex hade fixat en och var inne på den andra när jag tog mig an den tredje. Kollade till skidskolans kassa och räknade så kassan stämde. Sen gav jag mig på ena skipasskassan. Trevligt när det bli överskott i kassan, inte alltid det bli det!

Både Alex och Grethe var glada att jag stannade tills vi alla var klara, men som jag sa till dem "Vad gör man inte för sina arbetskamrater!"

Nu är jag lite slut i skallen och klockan är redan halv 12 på kvällen, snart blir min hjärna mos, typ äpplemos tror jag. Eller dansk kartoffelmos kanske!

Idag bokade jag skidlektion till pappa när han och mamma kommer upp, 2 timmar ska han vara ute!

PUSSAR från little me!//SASHA

Kommentarer
Postat av: ia

Men gerdan då,ska inte hon åka mä....

2009-02-09 @ 19:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0